DOCX

دانلود کارآموزی شبکه در اداره برق

doc. 72 صفحه 2.44MB
دانلود کارآموزی
۲۶ آذر ۱۳۹۷
233 بازدید

محل کارآموزی:
شرکت سهامی برق منطقه ای دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)

کارکرد کلی سازمان:

به منظور ارائه تصویر روشنی از تکامل تدریجی برق شهری در تهران از لحظه ورود تا کنون که سابقه ای نزدیک به یک قرن دارد ١٣٧٩-١٢٨۵ و همچنین برای نشان دادن سیر تحولات و عملکرد شرکت برق منطقه ای تهران به زبان آمار و ارقام که تا کنون ٣۵ سال فعالیت خود را پشت سر گذاشته و امروز به عنوان بزرگترین و ریشه دارترین مؤسسه دست اندر کار برق در جمهوری اسلامی ایران می باشد، تاریخچه حاضر تهیه گریده است.


اطلاعات مندرج در این قسمت از منابع مختلف از جمله اسناد و مدارک و کارنامه های سالهای گذشته و سایر منابع در دسترس گردآوری شده استه پس از بازنگری و بررسیهای لازم به صورت نوشتار، نمودار و جدول ها در این کتابچه ارائه گردیده است. به طور کلی هدف از تهیه این کتابچه کندکاو در اینکه برق تهران چگونه از گذشته دور به جائی که امروزه رسیده است می باشد.
دوره زمانی که برای نشان دادن این آمارهادر نظر گرفته شده به شش دوره به ترتیب زیر تقسیم بندی گریده است:

دوره اول قبل از تشکیل و تأسیس شرکت برق منطقه ای تهران ١٣۴٣-١٢٨۵

دوره دوم از سال آغاز به کار شرکت برق منطقه ای تهران تا شروع انقلاب اسلامی ١٣۵٧-١٣۴۴

دوره سوم از بعد از انقلاب اسلامی تا سال شروع برنامه اول توسعه ١٣۶٧-١٣۵٨

دوره چهارم سالهای برنامه اول توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ١٣٧٣-١٣۶٨

دوره پنجم سالهای برنامه دوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ١٣٧٨-١٣٧۴

دوره ششم نخستین سال برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ١٣٧٩
بنابر روایت آمار و اطلاعات، در دوره اول یعنی از سال ١٢٨۵ که نخستین کارخانه برق شهری توسط مرحوم حاج حسین امین الضرب در خیابان چراغ برق تهران (امیر کبیر کنونی) به کار افتاد تا تأسیس شرکت برق منطقه تهران در سال ١٣۴۴ یعنی پس از گذشت ۶٠ سال نه تنها پیشرفت قابل ملاحظه ای در وضعیت برق تهران رخ نداد بلکه در سطح کشور نیز برق پیشرفت قابل توجهی نداشت چنانکه در سال ١٣۴۴ میزان قدرت نامی نیروگاههای زیر پوشش وزارت آب و برق در حد ۵٣٢ مگاوات، تولید کل انرژی برق حدود یک میلیارد کیلووات ساعت و تعداد کل مشتریان برق فقط در حد ۶۵٠ هزار مشترک بود.
در دوره های بعد به ویژه در دوره سوم علی رغم مشکلات فراوانی که ناشی از جنگ ناخواسته و محاصره اقتصادی بر سر راه توسعه برق وجود داشت، برق تهران به همت مدیران، مهندسان، کارشناسان، تکنسینها و کارگران خود موفق شد به راه خود ادامه دهد و با پشت سر گذاشتن این دوره پر مخاطره در دوره های بعد تلاش گسترده ای در جهت تحقق اهداف برنامه های اول، دوم و سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و سیاستهای راهبردی وزارت نیرو به عمل آورد.

شرح وظایف دفتر ICT :

۱٫ ماموریت
۲٫ اهداف
۳٫ قلمرو و دامنه فعالیتهای دفترقلمرو و دامنه فعالیتهای دفتر
۴٫ استراتژیها
۵٫ ساختار ICTدر برق تهران
۶٫ مسئولیتها و شرح وظایف شورای انفورماتیک
۷٫ ترکیب اعضاء و نحوه تشکیل جلسات شورای انفورماتیک
۸٫ اهداف و شرح وظایف دبیرخانه شورا و دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات

۱- ماموریت :
ارائه خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهت پاسخگویی ومدیریت تامین وتقاضای انرژی الکتریکی در برق تهران

۲- اهداف:
• ارتقاء سطح فناوری ارتباطات و اطلاعات شرکت
• ایجاد تمهیداتی بمنظور بکارگیری متدولوژی و استانداردهای بین‎المللی در شرکت و نظارت بر اجرای آن
• قانونمند کردن استفاده از اطلاعات و اسناد رایانه
• دقت و تصریح در تولید اطلاعات به هنگام و ارائه آن به نظام تصمیم‎سازی و تصمیم‎گیری شرکت
• ایجاد زیرساختهای ارتباطی وبسترهای مخابراتی جهت تبادل اطلاعات در سطوح مختلف تولید و توزیع و حوزه ستادی شرکت
• پیروی از طرحهای جامع اطلاعاتی در برنامه‎ریزی کوتاه ،‌ میان و بلندمدت اطلاعاتی
• ارتقاء ،‌ انتقال داده و اینترنت
• ایجاد ،‌بهینه‎سازی روشهای تولید ، نگهداری و مصرف صحیح اطلاعات
• قلمرو و دامنه فعالیتهای دفتر
• حوزه ستادی برق تهران و شرکتهای تولید و توزیع

۳- استراتژیها:
• برون سپاری کارها از طریق استفاده از مشاورین و بخش خصوصی
• اشتغال زایی
• سودآوری فناوری اطلاعات از طریق کاهش هزینه
• افزایش قدرت کارفرمایی درجهت نظارت و کنترل و مدیریت کارها
• شناسائی اهداف صحیح فناوری ارتباطات و اطلاعات برای سازمان

۴- سیاستها:
• تامین خدمات فناوری ارتباطات و اطلاعات برای شرکت با استفاده از بخش خصوصی
• (تحصیل ، طراحی ، ساخت ، استقرار ، بهره‎برداری از طریق شرکتهای خصوصی)
• کنترل و نظارت مستمر بر فعالیتهای انفورماتیکی مرتبط اهداف اطلاعاتی شرکت
• بکارگیری نظامهای جامع کیفیت نرم‎افزار در فرایند توسعه ، استقرار ، اجراء و پشتیبانی سیستمهای اطلاعاتی مورد نیاز واحدهای شرکت
• برنامه‎ریزی جهت جذب و نگهداری کارشناسان فناوری ارتباطات و اطلاعات از طریق اصلاح نظام حقوق و دستمزد
• استفاده از نرم‎افزارهای مدیریت پایگاه داده برایRDBMS
• محقق نمودن نیازهای اطلاعاتی و واحدهای مختلف شرکت با توجه به فرایندهای بهینه تولید, ‌انتقال ، توزیع و فروش انرژی
• ایجاد ارتباط بین تاپ سیستمهای (TOPسیستمها مانند خدمات مشترکین و …) شرکتهای تابعه با حوزه ستادی ذیربط از طریق ایجاد شبکه اینترانت و اینترنت
• تعیین نیازهای استاندارد و رعایت استانداردهای توسعه نرم‎افزار در زمینه متدولوژی توسعه سیستمهای اطلاعاتی ، استاندارد سخت‎افزار شبکه ، روشهای مدیریت پروژه‎های انفورماتیکی ـ قراردادهای تیپ خرید خدمات ICTنظام تضمین کیفیت نرم‎افزار
• انتخاب کارگزاران ومشاوران جهت اجرای پروژه‎های ICTبراساس روشها ومعیارهای جهانی
• ظرفیت سازی توان کارفرمایی در زمینه تجزیه و تحلیل سیستمهای مورد نیاز واحدهای شرکت
• ظرفیت سازی توان نظارتی بر اجرای فعالیتهای فناوری ارتباطات و اطلاعات با استفاده از امکانات داخل
• تعیین سیلابهای آموزشی و نظارت بر اجراء آموزشهای کاربران در راهبرد سیستمهای اطلاعاتی
• شفاف سازی هزینه‎های مربوط به تامین خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

باکس دانلود
قیمت محصول

8000 تومان

توضیحات و مشخصات
مشخصات محصول
  • حجم فایل: 2.44 مگابایت
  • تعداد صفحات : 72 صفحه
  • منبع: https://mebrand.ir
  • تاریخ انتشار: 1397/09/28
  • قیمت محصول : 8000 تومان
  • فرمت فایل : doc.
سیستم مورد نیاز

برای باز کردن این فایل به نرم افزار آفیس احتیاج دارید !

مشاهده آرشیو فایلهای ویژه

لینکهای دانلود مختص اعضای ویژه سایت می باشد .

  جهت مشاهده آرشیو فایلهای ویژه اینجا کلیک نمایید
Processing your request, Please wait....
نویسنده: مدیر سایت
نظرات: بدون نظر

برچسب ها

دیدگاه های کاربران

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

رزرو تبلیغات در این مکان

مطالب بر اساس


رزرو تبلیغات در این مکان

بایگانی شمسی